A. TEMEL İLKELER
KAPSAYICILIK
Herkesin düşünceleri, bu davranış kurallarında belirlenen sınırlar içinde her zaman hoşgörüyle karşılanır ve bunların ifade edilmesine imkan sağlanır.
SAYGI
eTwinning kullanıcıları; diğer üyelere ırklarına, etnik kökenlerine, ulusal kökenlerine, dinlerine, cinsel yönelimlerine veya cinsiyetlerine göre ya da bir grubun, azınlığın üyesi olmaları nedeniyle hakaret edemez, onları aşağılayamaz veya şiddet uygulayamaz. eTwinning; topluluğu anlayışı, empatiyi ve karşılıklı açık olmayı teşvik eder.
HOŞGÖRÜ
Davranış Kuralları'nda açıklanan ve tanımlanan sınırlar dahilinde anlaşmazlıklara ve farklı görüşlere yapıcı çözümler aramaktır. Bazı durumların"katılmamaya karar verilmesine"
neden olabileceğini kabul etmektir.
KİBARLIK VE İÇTENLİK
Her türlü iletişim biçiminde kibar ve cana yakın olunmalıdır. Kibar olmak , diğer insanların farkında olmak, onların duygularına saygı duymak ve bu saygıyı göstermektir. Her türlü iletişim biçiminde elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız. İyi bir çalışma ortamı oluşturmak ve herkesin kendisini güvende hissetmesini sağlamak için üyelerin internet görgü kurallarını bilmesi çok önemlidir.
B. ETWİNNİNG KULLANICILARININ UYMASI GEREKEN KURALLAR
1.eTwinning ticari amaçla kullanılamaz
2. Tehdit, zorbalık ve taciz söz konusu olamaz.
3. Fikri mülkiyet (Platforma yüklenilen içeriklerin herhangi bir telif hakkını ihlal etmemesini sağlayın.)
4.Kimlik hırsızlığı (Temsil etmediğiniz diğer kişileri veya grupları başkalarını yanıltmaya veya onları aldatmaya yönelik bir şekilde taklit edilemez.)
5.Öğrenciler(küçükler) (eTwinning öğrencilerin gizliliğini ve güvenliğini ciddiye alır. Öğrencilerin velilerinden mutlaka izin alınmalı ve fotoğraflarda yüzleri belirgin olmamalıdır.)
6.Özel bilgiler ve hassas veriler (Kendi kişisel bilgilerimiz veya diğer twinnerların kişisel bilgileri asla paylaşılmamalıdır.)
C. İNTERNET ETİĞİ
1. İç mesajlaşma sistemini dikkatli ve sorumlu kullanın.
2. Forumlarda spam göndermekten kaçının.
3. Rastgele iletişim isteği göndermekten ve proje daveti yapmaktan kaçının.
4. Etkinlik davetini hedef kitleye göre yapın.